Ondertussen in de oase.. - Reisverslag uit Huacachina, Peru van Bas en Sharan - WaarBenJij.nu Ondertussen in de oase.. - Reisverslag uit Huacachina, Peru van Bas en Sharan - WaarBenJij.nu

Ondertussen in de oase..

Door: Bas en Sharan

Blijf op de hoogte en volg Bas en Sharan

02 Oktober 2015 | Peru, Huacachina

We zitten nu in een klein plaatsje dat Huacachina heet, het is gebouwd rondom een oase. In het midden is een meer en het wordt omringd door hoge zandduinen. Het is een mooi plaatje, maar wel wat toeristisch.

We zijn vanmorgen vroeg opgestaan voor een boottocht naar de Ballestas eilanden. Dit zijn rotsformaties waar een grote verscheidenheid aan vogels leeft en ook zie je er o.a. zeeleeuwen. Onderweg kom je langs "El Candelabro" (de kandelaar). Een grote rotstekening, waarvan men vermoedt dat deze tot de Nazca-lijnen behoort. Halverwege moesten we overigens vanwege motorpech nog op het water van boot wisselen..

Inmiddels hebben we ook kennis gemaakt met enkele iconen van Peru: de nationale cocktail Pisco-sour en de Peruaanse naakthond (die zoals de naam al doet vermoeden, geen vacht heeft!).

Morgen gaan we met een vliegtuigje over de Nazca-lijnen vliegen, dat belooft spectaculair te worden!

• 03 Oktober 2015 - 09:20

Reina :

Leuke foto's! Veel plezier vandaag met jullie rondvlucht, en geniet van jullie bijzonder reis! X Reina